المپیک توکیو| وزنه‌برداری و عبور از ستاره‌ها؛ شانس کم ۲ ملی‌پوش ایران برای کسب مدال طلا

10:03 - 23 تير 1400
کد خبر: ۷۴۱۳۰۶
۲ وزنه‌بردار ایران در المپیک توکیو کار بسیار سختی برای کسب مدال طلا خواهند داشت.
- مسابقات کسب سهیمه المپیک توکیو در رشته وزنه‌برداری پیچیدگی‌های زیادی داشت و از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری فرمول‌هایی برای این موضوع به کار گرفته شده بود که کمتر کسی می‌توانست آنها را حلاجی و تفسیر کند. کار به قدری سخت شده بود که حتی ملی‌پوشان وزنه‌برداری و مسئولان فدراسیون هم نمی‌دانستند که وضعیت وزنه‌برداران برای کسب سهمیه چگونه است.
 
ناکامی مرادی و رستمی در کسب سهمیه المپیک

کیانوش رستمی و سهراب مرادی ۲ وزنه‌برداری بودند که در دوره قبلی المپیک به مدال طلا دست یافته بودند و به همین خاطر کسی تصورش را نمی‌کرد که این ۲ نتوانند سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند. رستمی طبق معمول به خاطر تصمیمات اشتباهش متضرر شد و المپیک توکیو را از دست داد؛ اما مرادی شرایط متفاوتی نسبت به رستمی داشت. این وزنه‌بردای به دلیل آسیب‌دیدگی شرایط مناسبی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک نداشت؛ اما با این وجود در این رقابت‌ها شرکت کرد که البته در نهایت در کسب سهمیه ناکام ماند.

۲ وزنه‌بردار المپیکی ایران چه کسانی هستند؟

در المپیک توکیو علی هاشمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و علی داوودی در دسته فوق‌سنگین حضور دارند که البته بعید است بتوانند به مدال طلا دست پیدا کنند؛ اما با این حال نباید به درخشش آن‌ها در این رقابت‌ها ناامید بود. به نظر می‌رسد شانس داوودی برای کسب مدال در توکیو بیشتر از هاشمی باشد.

چرا سهمیه وزنه‌برداری ایران به ۲ رسید؟

با توجه به اینکه وزنه‌برداری ایران با مشکل دوپینگ روبرو شد فدراسیون جهانی تصمیم گرفت برای تنبیه وزنه‌برداری ایران تنها ۲ سهمیه برای کشورمان در نظر بگیرد که این موضوع قطعاً می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به ضرر وزنه‌برداری ایران تمام شود.

سهمیه بادآورده‌ای که سوخت

وزنه‌برداری بانوان ایران می‌توانست برای اولین بار حضور در مسابقات المپیک را تجربه کند که در نهایت این اتفاق رخ نداد. پس از انصراف یکی از وزنه‌برداران زن از کشور ساموا، پریسا جهانفکریان توانست جواز حضور در این رقابت‌ها را به دست بیارود؛ اما او با بدشانسی حضور در توکیو را از دست داد. جهانفکریان با توجه به مصدومیتی که داشت دستش را به تیغ جرحان سپرد و بر اساس تصمیم کمیته پزشکی نمی‌تواند راهی المپیک توکیو شود.

برنامه مسابقات ۲ وزنه‌بردار ایران در المپیک توکیو

سه‌شنبه ۳ آگوست (۱۲ مرداد)

علی هاشمی، دسته ۱۰۹ کیلوگرم از ساعت ۱۵:۲۰

چهارشنبه ۴ آگوست (۱۳ مرداد)

علی داودی، دسته ۱۰۹+ کیلوگرم از ساعت ۱۵:۲۰
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *